Dagens lösning

Nu har dieten startat inför min debut för BMR Grand Prix..Wooohoo! Så nu vet ni det

Dagens problem lösning.. Hitta ingen färs med låg fett%. Då jag handlar ekologisk och lokalt och 5+ märkt kött från Whole foods ( läs inlägg om vegucated) så kan man inte vara kräsen.. 18%färs köpte jag..Koka den lite snabbt så försvinner några % då fettet lägger sig på vatten ytan som man sedan häller av..Köttet blir perfekt för taccofärs då den blir blötare SDC13913Gör även er egen Taccokrydda, då den man köper innehåller massa extra skit som socker.SDC13919

Dessa kryddorna använde jag. Det är spiskumminen som gör taccosmaken.

Sen åt jag det med grillad potatis..Allt är tillagat utan extra fett. Nu följer jag kostschema så jag bara gör vad ”coachen” säger ;).. Under dagarna brukar jag dock göra på mer näringsrika grönsaker.

SDC13921

Nu blir det att köra Roooompa på gymmet!!..Nu jävlar

2 tankar på “Dagens lösning

  1. Hur gör du dina potatisar? Jag brukar lägga mina potatishalvor direkt på ett galler i ugnen och krydda efteråt alt. lägga klyftor på ett bakplåtspapper (för att slippa ev. oljor). Det ser iaf väldigt gott ut! :)

    • Jag delat potatisen i fyra delar. Sen har jag den ljusa delen upp på plåten för att den är liksom lite blöt. Kryddar innan ugnen med citronpeppar, BBQ krydda med chili (USA). Jag har potatisen på plåt, mest för att det är så lätt och gallerna här är större än hemma så potatisen ramlar igenom;)
      Lucka till:)

Lämna en kommentar